Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Stan dostępności cyfrowej
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Baner raklamujący szkolenia na stronie głównej animuje co 5 sekund i nie można tego zatrzymać co może rozpraszać, utrudniać czytanie treści oraz stanowić barierę dla osób z problemami poznawczymi lub neurologicznymi.
- Załączniki opublikowane na stronach nie posiadają informacji o formacie dokumentu i wielkości pliku dokumentu i użytkownicy mogą być zaskoczeni typem pobieranego pliku lub jego rozmiarem, co może prowadzić do problemów z dostępem, zwłaszcza przy ograniczonym transferze danych lub na urządzeniach mobilnych.
- Przy braku wypełnienia wymaganego pola którelgokowlwiek formularza strona zwracan informacje tylko o tym, że niewypełnione pole jest wymagane. Osoby korzystające z technologii asystujących – mogą mieć trudności z poprawnym uzupełnieniem formularza i ukończeniem procesu.
Strona Zapytania ofertowe posiada załączniki, które otwierają się w nowym oknie/zakładce i nie ma o tym informacji a także brak jest szczegółowych informacji o dokumentach do pobrania, co może dezorientować nagłą zmianą kontekstu lub utrudniać nawigację, szczególnie osobom korzystającym z czytników ekranu lub technologii asystujących.- Na większości stron w stukturze dokumentów tych stron brak jest logicznej hierarchi nagłówków co utrudnia korzystającym z czytników ekranu, szybkie zrozumienie struktury treści i sprawne poruszanie się po stronie.
- W tabelach brakuje brakuje połączenia nagłówków tabel ze zbiorami komórek oraz brakuje podpisów tabel, więc użytkownicy technologii asystujących mogą mieć trudności ze zrozumieniem, jakie dane przedstawia tabela, co może prowadzić do dezorientacji i utrudnia korzystanie z informacji.
- Odnośniki do dokumentów mogą być niezrozumiałe, nie podają szczegółowych informacji –
głównie na stronie Zapytania ofertowe, co utrudnia nawigację i może powodować rezygnację z pobrania lub otwarcia dokumentu. Część obrazów na stronach nie ma opisu alternatywnego lub jest on niepoprawny a tym samy osoby niewidome lub słabowidzące nie wiedzą, co jest na obrazku. Strona może być przez to trudniejsza w użyciu i gorzej oceniana w internecie.- Na niektórych stronach brak jest widocznego „fokusa” (aktywnego elementu dostępnego dla klawiatury). Korzystający z klawiatury tracą wizualną informację o aktywnym elemencie, co utrudnia im nawigację i korzystanie ze strony.
- Na stronach są niosące ważne informacje elementy interfejsu/graficzne, które nie spełniają minimalnych wymagań kontrastu do tła a zbyt niski kontrast na stronie utrudnia czytanie treści osobom słabowidzącym i może sprawić, że strona będzie uznana za niedostępną lub nieprzyjazną dla użytkowników. Istnieje jednak możliwość zmiany kontrastu i wielkości czcionki na stronie z poziomu bocznego panelu.
- Na badanych stronach linki tekstowe nie spełniają wskazanych wymogów widoczności. Może wystąpić trudność z ich zauważeniem lub odróżnieniem od zwykłego tekstu, co utrudnia nawigację i zmniejsza dostępność strony.
- Walidacja stron przy pomocy narzędzi do sprawdzania ich poprawności wykazała błędy i/lub przestarzałe elementy kodu, które mogą nie działać poprawnie w nowszych przeglądarkach, utrudniać korzystanie z serwisu osobom z niepełnosprawnościami i sprawiać, że cała strona będzie wyglądała na zaniedbaną lub nieprofesjonalną.
- Na stronach, w strukturze dokumentów stron jest element html służący prezentacji (link) i jest on użyty niezgodnie z wytycznymi a to może powodować, że strona może ładować style lub zasoby w nieprawidłowej kolejności, co może powodować błędy w wyświetlaniu strony, wydłużenie czasu ładowania oraz problemy z dostępnością i zgodnością z dobrymi praktykami tworzenia stron.
- Na stronach są dokumenty niedostępne cyfrowo i nie mają alternatywy. Osoby z niepełnosprawnościami (np. niewidome lub słabowidzące) mogą nie być w stanie ich odczytać ani obsłużyć za pomocą technologii asystujących, co wyklucza ich z dostępu do informacji i może naruszać przepisy o dostępności.
- Na stronach, w strukturze dokumentów tych stron występują etykiety niedostępne dla technologii asystujących. Brak etykiet dla technologii asystujących powoduje, że osoby korzystające z czytników ekranu nie wiedzą, czym są lub do czego służą elementy na stronie, co utrudnia lub uniemożliwia im jej obsługę.
- Niektóre formularze posiadają ukryte elementy i nie są łatwo dostępne za pomocą klawiatury. Osoby niekorzystające z myszy mogą mieć trudności z nawigacją i wypełnianiem treści, co znacząco utrudnia im korzystanie ze strony.
Treści nieobjęte przepisami
- Niektóre okumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Tę deklarację dostępności przygotowaliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez wykwalifikowanego pracownika, inżyniera technologii internetowych.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Do końca 2025 zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do sekretariatu ZDZ w Gorzowie Wielkopolskim — pocztą elektroniczną zdz@zdz.gorzow.pl lub telefonicznie 95 722 40 06.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.,
Adres: ul. Sikorskiego 95, 66-400 Gorzów Wlkp,
adres e-mail: zdz@zdz.gorzow.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Wojewódzkiego Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Sikorskiego 95.
Budynek Wojewódzkiego Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Sikorskiego 95 dostosowany jest dla osób z niepełnosprawnościami. Pomieszczenia przeznaczone na działalność szkoleniową zlokalizowane są na parterze budynku z przestronnym wejściem oraz brakiem schodów. Ciąg komunikacyjny jest bezstopniowy, zapewniający dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Do siedziby WZDZ przynależy przestronny parking, w tym wyznaczone miejsce dla osób niepełnosprawnych. Osoby niepełnosprawne, ze szczególnymi potrzebami, chcące złożyć wizytę w budynku WZDZ, proszone są o wcześniejsze umówienie spotkania telefonicznie w sekretariacie placówki.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp. uwzględnia różne sposoby komunikowania się, stosowane przez osoby ze szczególnymi potrzebami i dlatego zapewnia obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, takich jak:
- Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych.
- Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych. Rekomendowanymi komunikatorami do wykorzystania są: ZOOM, MS Teams oraz Google Meets.
- Porozumiewanie się w innej formie na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami.
Osoby, które mają szczególne potrzeby w zakresie komunikowania się, mogą kontaktować się z Sekretariatem WZDZ bezpośrednio lub za pośrednictwem:
- Telefonu: +48 95 720 73 25.
- SMS/MMS: nr tel. kom.: +48 570 322 427 (Członek Zarządu – Koordynator kontrolno-doradczy)
- Poczty elektronicznej: zdz@zdz.gorzow.pl.